|
REC0353106 |
Treball cooperatiu lúdic: Escape Room i altres activitats didàctiques |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
35AO Treball cooperatiu lúdic: Escape Room i altres activitats didàctiques
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs es proposen activitats enigmàtiques, on els alumnes, amb els coneixements treballats en les diferents matèries, han de deduir per arribar a assolir un objectiu final. La resolució d’aquests enigmes, on el temps tindrà un paper important, està pensada per a ser resolta en grup, donant molta importància al treball en equip.
La formació serà a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/035-treball-cooperatiu-ludic-escape-room-i-altres-activitats-didactiques/
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Promoure el treball cooperatiu amb l’objectiu que l’alumnat pensi i crei activitats lúdiques utilitzant els continguts de la matèria.
Objectius específics
• Motivar l’alumnat a elaborar reptes creatius, així com la creació per part del professorat d’activitats lúdiques que afavoreixin el treball cooperatiu.
• Resoldre reptes de lògica i enigmes utilitzant els continguts apresos durant el curs.
• Avaluar els continguts apresos per l’alumnat de manera lúdica.
• Facilitar el desenvolupament de les habilitats individuals i col·lectives com la comunicació i la resolució de problemes.
• Cultivar l’autonomia i la presa de decisions per part de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
Tema 1: El treball cooperatiu lúdic
• Què és la gamificació
• Què és un escape room
• Etapes de l’escape room
Tema 2: Passem a l’acció
• Materials necessaris i recomanacions
• Reptes creatius
• Disseny d’enigmes excitants
• L’escape room a través de totes les matèries
Tema 3: L’escenari i l’ambientació
• Elements necessaris per l’ambientació
• Exemples d’escenaris
• Treballar la narrativa de l’escape room
• Configurar l’aula com a espai de l’escape room
Tema 4: Altres recursos didàctics lúdics per al treball cooperatiu
• Propostes de recursos didàctics
• La gamificació del treball cooperatiu
Tema 5: Projecte final
|
| |
Formador/a |
Montserrat Fresno Marcos
|
| |
Avaluació |
Hi haurà tres tipus d'activitats:
- De caràcter teòric, on caldrà superar un formulari en un 80%
Les tasques de caràcter teòric valoren si sap el contingut d'un escape room, per exemple, matemàtiques bàsiques, preguntes de lògica.... Indispensables per a crear un escape room.
- De caràcter enigmàtic, caldrà resoldre enigmes i plantejar-ne de nous a partir del nivell i característiques del grup.
A partir de les teories matemàtiques, lògiques, lingüístiques... el participant haurà de crear enigmes propis adaptats al seu nivell i entorn.
La persona formadora avaluarà si estan bé o els cal millorar.
- De caràcter organitzatiu, on el participant anirà exposant com organitzarà la classe per resoldre les diferents proves i enigmes. Caldrà anar encadenant de forma lògica i ordenada el seguit d'enigmes. La persona formadora valorarà si són viables o no.
En resum, les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
|
| |
Requisits de certificació |
Haver fet totes les activitats de forma satisfactòria.
haver contestat l'enquesta final de valoració.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|